SIMSKOLA - SIMNING - KONSTSIM - SIMHOPP

Användarvillkor och personuppgiftspolicy
Boknings- och betalningsvillkor

Bekräftelse på bokning

När du bokar en kurs hos Växjö Simsällskap skickas alltid en bekräftelse på din bokning via e-post. Bekräftelsen skickas direkt efter att du genomfört bokningen. Om du inte får någon bekräftelse på din bokning ber vi dig titta om den hamnat i din skräppost. Hör av dig till kansliet om den inte finns där.

Medlemsavgift
Utöver terminsavgift betalas medlemsavgift en gång per kalenderår.

Betalningsmöjligheter

Betalning sker via kort, swish, faktura eller delbetalning. En bekräftelse skickas
när betalningen är genomförd.

Vid faktura eller delbetalning tas en lättare kreditupplysning.

Transaktionsavgift

För samtliga betalningar tillkommer en transaktionsavgift mellan 9-59 kr.

Regler för avbokning

Alla avbokningar ska ske via e-post till kansli@vaxjosimsallskap.com. Ange ditt/barnets namn och grupptillhörighet, samt skicka med eventuellt läkarintyg. Observera att ni måste få en bekräftelse från kansliet för att avbokningen ska vara giltig.

Vid avbokning mister ni möjligheten till förtursbokning (priobokning) inför kommande termin.

För plats som avbokas senast 20 dagar innan kursstart betalas hela kursavgiften tillbaka förutom en administrationsavgift på 100 kr. För plats som avbokas färre än 20 dagar innan kursstart görs ingen återbetalning.

Vid sjukdom/olycksfall som gör att bokad kurs måste avbrytas kan vi betala tillbaka avgift för de lektionstillfällen som återstår av kursen. Detta gäller enbart mot uppvisande av läkarintyg.

Undantag från bokningsreglerna

• Plats till sommarsimskolan är bindande om det är färre än 30 dagar till kursstart. Betalning ska då ske även om platsen inte nyttjas.
  • Plats bokad till intensivsimskola är bindande.
  • Undantag från våra regler kring avbokning gäller de barn som bokat plats i vår ordinarie terminssimskola i nivåerna Baddaren eller Pingvinen och som inte deltagit i vår simskola tidigare. Dessa barn får prova de två första lektionerna som erbjuds på terminen. Skulle barnet inte vara mogen för simskola går det att avboka mot en administrationsavgift på 100 kr, om det meddelas till kansliet innan tredje lektionstillfället. Därefter är anmälan bindande. Vi gör en återbetalning för resterande lektionstillfällen på terminen.

Byte av grupp/nivå

Om du eller ditt barn behöver byta grupp till en annan dag/tid kontaktar du kansliet via telefon eller e-post. Vi kollar upp möjligheten till ett byte, men kan inte garantera att vi har möjlighet att lösa detta.

Om du fått information från din/ditt barns simlärare/tränare om att byte av nivå behöver göras kontaktar du kansliet via telefon eller e-post. Vi försöker vara flexibla med att lösa detta, men kan inte garantera att vi kan erbjuda plats samma dag/tid som ni bokat från början.

Inställda kurser

Vi kan tvingas ställa in en kurs före kursstart om deltagarantalet är färre än 4 st. Vi tar då kontakt med er för att i första hand erbjuda en annan dag och tid. Kan vi inte erbjuda en dag/tid som passar er har ni rätt att återfå deltagaravgiften.

VÖSS avskriver sig all återbetalningsskyldighet och ersättning för missade kurstillfällen, kopplat till omständigheter som föreningen inte själv råder över.