Vi använder Cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt.
VÄXJÖ SIMSÄLLSKAP
SIMSKOLA - SIMNING - KONSTSIM - SIMHOPP

Användarvillkor och personuppgiftspolicy
Boknings- och betalningsvillkor

BEKRÄFTELSE PÅ BOKNING

När du bokar en kurs hos Växjö Simsällskap skickas alltid en faktura direkt till din mejl. Fakturan skickas direkt efter att du genomfört bokningen. Om du inte får någon faktura ber vi dig titta om den hamnat i din skräppost. Hör av dig till kansliet om den inte finns där.

 

FAKTURERING

Efter att du bokat grupp skickar vi en faktura via e-post. Fakturan skickas till samtliga e-postadresser som du har registrerade på ditt eller ditt barns konto.

 

Till dig som inte har någon e-postadress registrerad hos oss skickas fakturan via post. Då tillkommer en avgift på 25 kr/pappersfaktura. 

 

Om kursavgiften inte är betald i tid kommer en påminnelsefaktura att skickas och då tillkommer en påminnelseavgift på 50 kr. Om betalning inte sker efter att påminnelsen förfallit kommer ditt/ditt barns deltagande i kursen att stoppas tills fakturan är betald. 

REGLER FÖR AVBOKNING

Alla avbokningar ska ske via e-post till kansli@vaxjosimsallskap.com


Plats som avbokas senast 20 dagar innan kursstart debiteras enbart med en administrationsavgift på 100 kr.
Plats som avbokas färre än 20 dagar innan kursstart debiteras med full kursavgift.


Vid sjukdom/olycksfall som gör att bokad kurs måste avbrytas kan vi betala tillbaka avgift för de lektionstillfällen som återstår av kursen. Detta gäller enbart mot uppvisande av läkarintyg.

 

Undantag från bokningsreglerna

  • Plats till sommarsimskolan är bindande om det är färre än 30 dagar till kursstart. Betalning ska då ske även om platsen inte nyttjas.
  • Plats bokad till intensivsimskola är bindande. 
  • Undantag från våra regler kring avbokning gäller de barn som bokat plats i Baddaren eller Pingvinen och som inte deltagit i vår simskola tidigare. Dessa barn får prova de två första lektionerna som erbjuds på terminen. Skulle barnet inte vara mogen för simskola går det att hoppa av om det meddelas till kansliet innan tredje lektionstillfället. Därefter är anmälan bindande.

 

BYTE AV GRUPP/NIVÅ

Om du eller ditt barn behöver byta grupp till en annan dag/tid kontaktar du kansliet via telefon eller e-post. Vi kollar upp möjligheten till ett byte, men kan inte garantera att vi har möjlighet att lösa detta. 

 

Om du fått information från din/ditt barns simlärare/tränare om att byte av nivå behöver göras kontaktar du kansliet via telefon eller e-post. Vi försöker vara flexibla med att lösa detta, men kan inte garantera att vi kan erbjuda plats samma dag/tid som ni bokat från början.

 

INSTÄLLDA KURSER

Vi kan tvingas ställa in en kurs före kursstart om deltagarantalet är färre än 4 st. Vi tar då kontakt med er för att i första hand erbjuda en annan dag och tid. Kan vi inte erbjuda en dag/tid som passar er har ni rätt att återfå deltagaravgiften.