Vi använder Cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt.
VÄXJÖ SIMSÄLLSKAP
SIMSKOLA - SIMNING - KONSTSIM - SIMHOPP
Vanliga Frågor

Nedan kan ni finna svar på några vanliga frågor. Har ni frågor kopplat till simskoleverksamheten finner ni fler frågor & svar HÄR
Allmänna frågor

Hur kommer jag enklast i kontakt med Växjö Simsällskap?
Enklast är att skicka ett mejl. Vi svarar så fort vi kan. 

Allmänna frågor: kansli@vaxjosimsallskap.com
Frågor gällande simskolan: jennifer@vaxjosimsallskap.com
Frågor gällande simsektionen: simning@vaxjosimsallskap.com
Frågor gällande simhopp: simhopp@vaxjosimsallskap.com
Frågor gällande konstsim: konstsim@vaxjosimsallskap.com 

Vi har även telefontid måndag-torsdag. Måndagar och onsdagar kan ni oss mellan 09.00-11.00. Tisdagar och torsdagar kan ni nå oss mellan 13.00-15.00. Telefonnumret är 0470-46650. 

Kan man köpa badkläder och övrigt simmaterial av föreningen?
Växjö Simsällskap samarbetar med Arena och några gånger/år kan du beställa profilkläder från just Arena. Vi har alltid Växjö SS t-shirts och badmössor i lager på kansliet. Läs mer om utbudet HÄR. Önskar du beställa övrigt simmaterial rekommenderar vi att ni gör detta via Swimstore by Arena. Kontakta kansliet för inloggningsuppgifter, för att få 20% föreningsrabatt. 

Jag har bytt mejladress/telefonnummer/adress, vad gör jag då?
Kontakta kansliet, så hjälper vi er att uppdatera informationen. 

Hur är mitt barn försäkrat när de deltar i Växjö Simsällskaps verksamhet? 
Du kan läsa mer om försäkringar HÄR

Vilka är föreningens återkommande arrangemang? 
Varje år arrangerar föreningen ett visst antal tävlingar. På våren arrangeras inbjudningstävlingen Glasriket Cup i Växjö Simhall. I början av sommaren anordnas öppet-vattentävlingen Karl-Oskar Simmet i Växjösjön. Fyra gånger per år bjuder vi också in våra yngsta, tävlingssugna simmare till interntävlingen Småstjärnorna. Mer om den tävlingen kan ni läsa HÄR. Utöver våra tävlingsarrangemang bjuder vi även in till luciafirande och klubbmästerskap i slutet av varje år. 
Bokning av kurs

Hur vet jag när bokningen öppnar?
Vi publicerar information om när bokningen öppnar under varje verksamhetssida i god tid innan bokningen öppnar. Det går även att finna samma information på bokningssidan. Saknas information beror det på att vi ännu inte satt ett exakt datum för när bokningen öppnar. 

När är grupperna synliga på bokningssidan? 
Grupperna är alltid synliga senast dagen innan bokningen öppnar. 

Behöver jag vara inloggad för att kunna boka plats?
Ja, man måste skapa en profil och logga in för att kunna boka plats i en grupp. 

Jag råkade anmäla till fel grupp, vad gör jag då?
Ni kan inte själv ändra bokningen, utan ni måste kontakta kansliet för att byta grupp. 

Går det att avboka bokad plats?
Ja det går bra att avboka bokad plats. Är det mer än 20 dagar tills kursstart debiteras ni enbart en administrationsavgift på 100 kronor. Är det mindre än 20 dagar tills kursstart debiteras ni full avgift. 

Får jag någon bekräftelse på bokningen?
I samband med bokningen får ni en faktura skickad till er på mejlen som bekräftelse på er bokning. 

Hur tar man enklast kontakt med Växjö Simsällskap? 
Det enklaste är att mejla kansliet, så återkopplar vi till er så snart vi kan. 
Betalningsfrågor

Vilket bankgironummer ska jag betala in på?
På fakturan du har fått står bankgiro- och OCR nummer angivet för betalning. 

Är det möjligt att betala senare eller dela upp betalningen? 
I vissa fall är omständigheterna sådana att vi kan bevilja att förfallodatumet skjuts fram eller att betalningen delas upp. Om du har svårt att betala hela avgiften på samma gång, vänligen kontakta kansliet. 

Vad händer om jag inte betalar fakturan i tid?
Vi skickar ut betalningspåminnelser till de som inte betalt fakturan i tid. Blir fakturan fortsatt obetald kan ni bli av med er plats. 

Hur ofta behöver jag betala medlemsavgiften?
Medlemsavgiften på 260 kronor betalas en gång/kalenderår (januari-december). 

Jag har redan betalt men ändå fått en påminnelsefaktura, varför?
Det tar några dagar för oss att registrera gjorda inbetalningar. Detta kan resultera i att en inbetalning som gjorts precis innan vi skickar ut påminnelser, ännu inte har hunnit registreras. Det kan också vara så att ni angivit ett felaktigt fakturanummer vid betalningstillfället. Vänligen ta kontakt med kansliet om ni fått en påminnelsefaktura, trots att ni redan betalt in avgiften. 

Går det att få pengarna tillbaka om man avbokar kursen?
Fram tills 20 dagar innan kursstart går det att få pengarna tillbaka vid avbokning av kurs, minus 100 kronor i administrationsavgift. Är det mindre än 20 dagar tills kursstart faktureras ni fortsatt hela summan.

Går det att få pengarna tillbaka om man skulle bli sjuk och missar lektionstillfällen?
Frånvaro som beror på sjukdom/skada kan ersättas mot uppvisande av läkarintyg. Ersättning utgår enbart för de tillfällen som missats till följd av sjukdom/skada. Intyget skickas till kansliet.