SIMSKOLA - SIMNING - KONSTSIM - SIMHOPP

Växjö Simsällskap grundades år 1913 och är idag Växjös största simidrottsförening och en av Växjös största föreningar. Vi erbjuder kursverksamhet i form av

Vi erbjuder också både tränings- och tävlingsverksamhet inom simidrotterna

För att boka dig i någon av våra kurser eller verksamheter tar du dig till vår bokningssida

Verksamhetsidé
"Vi ska vara ledande inom simskola och simidrott i Småland. Vår verksamhet är öppen för alla. Alla ska känna glädje och trygghet i vattnet och kunna utveckla sina färdigheter"

"Ledande inom simidrotten, en förening öppen för alla"

Med vår verksamhetsidé tillsammans med vår vision arbetar vi för att kunna erbjuda en verksamhet där våra medlemmar ska känna sig trygga och utvecklas utifrån sina mål och förutsättningar. Ta gärna en titt på hur vi arbetar för att vara en Säker och Trygg förening.

Ni når oss enklast på mejl: kansli@vaxjosimsallskap.com. Det går även bra att ringa oss på 0470 466 50.